Viveslan logo
27 oktober - 29 oktober 2023
602 Registered users

Forum

Viveslan 32 zit er al weer op.
Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van Soviet Russia, viveslan style.
Bij deze zouden wij graag u positieve en negatieve puntjes horen.

Als crew zelf hebben wij ook nog 2 vragen.
Ten eerste, zoeken we nog steeds de persoon die voor schade aan het basketbalveld gezorgd heeft. We wachten nog even op de camera beelden waarop we hopen de dader te vinden, maar het blijft nog steeds beter om zelf de verantwoordelijkheid op te nemen dan dat we de dader(s) via de camera beelden moeten herkennen. Het is zeker ook nog mogelijk dat dit geen opzettelijke brand was, dus indien je meer informatie hebt of vermoed dat je per ongeluk verantwoordelijk zou zijn voor de brand mag je dit ook melden. Je kan ons deze informatie prive bezorgen via het contact formulier of te mailen naar een crewlid.

Verder ontbreekt er volgens onze telling ook nog 1 speedseat. Zou iedereen zeker eens willen controleren dat ze niet per ongeluk een speedseat mee naar huis hebben genomen. Of mensen die een speedseat gebruikt hebben in een locatie waar de crew misschien nog niet gekeken heeft (een lokaal/buiten/wherever), gelieve dit ook te laten weten zodat we deze locaties nog kunnen controleren.

Dan 1 vraag van BSR uit:
Wij hebben enkele thema geluidjes en zo afgespeeld vanuit onze tank en ook de confetti afgeschoten de zondag. Wij hebben hier tijdens de lan geen klachten van gehoord maar willen toch eens vragen aan iedereen als dit niemand gestoord heeft.

En dan uiteindelijk mijn eigen mening:
Ik vond de lan een zeer geslaagde editie. De twee bovenvermelde problemen zijn voor mij de enigste twee dompers geweest op het weekend.
Positieve puntjes:
-Sfeervolle zaal. Het is altijd leuk als naast de crew ook enkele deelnemers voor wat thematische versiering zorgen. Ook al maken ze maar zo'n kleine tank als ULF (wel goed geverfd en mooie tracks).
-De zaal en WCs hebben heel het weekend redelijk net geweest. Dat getuigt van goed gedrag van de alle clans, wat ook super is.
-Er was rijsttaart in de catering.
-Terug in het VHTI, FUCK YEAH.
-Wat funcompos doorheen het weekend.
-Crew confirmed: BSR heeft de grootste.

Negatieve puntjes:
-Skylan suckt in cultris 2
als crew vond ik het ook een geslaagde editie

alles wat hier als feedback wordt gegeven, nemen wij mee in onze nabespreking, dus al jullie meningen zijn belangrijk.

eerst wat negatieve puntjes:
- wie vond het zo tof om (al dan niet per ongeluk) een gat te branden in het basketbal veld van school? door dergelijke vandalistische streken, kan school beslissen om Viveslan niet meer te laten doorgaan op school en zitten wij zonder zaal waardoor het kan zijn dat er geen volgende viveslan meer zal komen
- "DE MICRO W..... godver ICRO WAS EEN K..... kutmicro DE MICRO WAS EEN KUT DING! uuughh"
- waarom altijd fucking tie's in shellshock zoda het 5 uur duurde, leer eens beter spelen SkyLan
- boetn is een hoere

En nu de positieve puntjes:
- VHTI
- de compo's zijn in het algemeen goed verlopen, ook de opkomst voor de compo's was goed
- genoeg decoratie in de zaal en in de bar (decoratie vanuit de crew kant)
- ook veel decoratie van de deelnemers zelf, wat natuurlijk altijd een meerwaarde is en het thema een extra boost geeft. dit komt waarschijnlijk omdat het thema redelijk vroeg aangedondigd was. we zullen proberen om dit voor de volgende lan ook zo vroeg mogelijk aan te kondigen.
- geen problemen met elektriciteit, internet, enz..
- geen dranktekorten of voedseltekorten
- je moeder... is een positief puntje
- boetn is een hoere
In het algemeen een goeie editie. Heb er goed van genoten. Van het netwerk kan ik niet veel zeggen behalve dat het er was de zondag morgen wanneer ik voor de eerste keer mijn pc had opgestart.

Positieve Punten:
-Fuck yeah riesttoartte
-VHTI opnieuw!
- Goed uitgebreide dranklijst.
-Iedereen een speedseat is de MAX!
-Enkele fun compo's

Negatievere puntjes:
- Jammer van de frituur dat ze niet lang is gebleven. Zou misschien wel beter zijn als er geen 4 mogelijke ingangen zijn. En idereen altijd langs slechts 1 ingang binnen kan.
-Het gat in het basketveld is ook minder natuurlijk
-Het groot scherm kan eventueel gebruikt worden om zoals vroeger meer dingen op te zetten dan enkel de sponsors. Eventueel kan je hier ook eens de mensen een compo laten meevolgen.
-Het schijtpapier is gelijk schuurpapier, mijn ol ligt er nog van open 😀
-Om Dragonrebel tegen te spreken de zaal op zich lag proper maar mss kunnen de toiletten zoals vroeger toch eens gekuist worden gedurende het weekend
-
Viveslan ging eindelijk terug wat de goeie kant op.
Daaruit kunnen we dus afleiden dat de zaal heel belangrijk is voor het
sfeergevoel & de populariteit van de LAN.

Positieve punten:
- Over het algemeen rustig in de zaal. Niet te veel gestoord worden
- Temperatuur perfect! Nie meer 1000 °C zoals in de vorige zaal
- POKERCOMPO
- Compo's int algemeen
- Bar binnen die terug wa meer sfeer had!

Negatieve punten:
- Zoals eerder aangegeven. 4 uit- en ingangen is nie zo'n goed idee. Niet voor de frituur & niet voor veiligheid
En al zeker niet als er geen security is.
- Teveel problemen met te dronken mensen. Ge kunt al eens een pintje drinken maar als ge lastig doet krijgde problemen
- Onze beerpong tafel is kapot!!
- Bar notifications zijn onhandig.. Pop-up blocker uitschakelen, werkt niet in safari, ... Waar zijn die smsjes?

Al bij al. Tgaat de goeie kant terug op. Int vervolg de lastige dronkaards geen drank meer geven aub & hopelijk laat de school ons volgend jaar terugkeren. Jammer dat alle deelnemers & crew gestraft zouden worden door 1 klein kind die ontdekt hoe nen aansteker werkt. Blijkbaar werkt da kinderslot nie goe genoeg!
Super editie zelf met een paar negatieve punten.
Note: Ik weet dat de meeste negatieve punten nie de schuld zijn van de crew.

Negatief:
- In/uitgangen?
- Inschrijven was een joke, gewoon pc plaatsen in de zaal zonder controle (chance daw me (grotendeels) eerlijke mensen zitten)
- Geen security? again: Chance daw ne (grotendeels) eerlijke mensen zitten...
- notifications werken vo de zak (sorry Nuva) in et vervolg mss meer uitleg geven hoe het werkende te krijgen of terug via sms (optioneel)
- zaal layout was wa kut door die vaste elementen. 1 persoon kon een volldige rij blokkeren door gewoon aan zn pc te zitten 🙁
- Rare regels voor de compos. Crew laat plots geen ties meer toe 🙁 wij wouden gewoon nog wa langer spelen mdat et een leuk spelleke is
- Exclusief kampvuurtje, als je zoiets gezelligs doet, doe et dan vo iedereen 🙁
- er konden wel meer compos in thema zijn, shame
- geen streaming van de compos of andere leuke filmpjes?
- Dragon is te goe in cultris2
- Kut micro!
- Network went down! bad network! bad!
- Sommige mensen tonen weinig respect vo anderen (op de muren slaan van de slaapzaal, deur open laten staan)

on to the good news:
+ goeie locatie (los van de kut vaste elementen) waar er beter gebruik van de ruimtes kan gemaakt worden
+ goeie decoratie (tnx to UFL en BSSR)
+ er was zot veel ruimte in de slaapzaal
+ seatspeeds? me like!
+ veel vriendelijke mensen met een goed hart maken de lan aangenaam, jammer da poele er was 🙁
+ fucking glowstick fight yeah!
+ poele was er
+ good old jokes via de micro
+ ties in shellshock ❤

Negatieve puntjes:
-Skylan suckt in cultris 2[/quote]
Get a life dragon! 😆

Fishezzz, 29-10-2018 23:09
altijd fucking tie's in shellshock zoda het 5 uur duurde, leer eens beter spelen SkyLan

dragonrebel, 29-10-2018 20:46
wrm duurde die compo zo kort? i want more shellshock!
mannekes, mannekes tis nu plots al de fout van skylan.
'k Ga ook es wa zeggen.

Positieve puntjes
-Ouwe zaal, fuck yeah
-Bar binnen, met alcoholvrij alternatief.
-Speedseat, die dingen zaten echt goe.
-Introductie tot Russian car crashes, MERCI SJEANSIE
-"Deftige" moppen en zever door de micro
(meestal)
-Versiering (meer is beter)

Paar negatieve puntjes
-Die vaste elementen waren een beke onderschat (zeker dat hoerenkot), maakt zeker dat er plek is om te passen, Ik heb meermaals nen ferme duw tegen mijn stoel gehad omdat er ene niet kon passeren en ik het niet hoorde
-Die walgelijke geluiden en rochels die af en toe door de micro kwamen, zeveren, hoere, etc. fine. Mor tis toch niet aangenaam als ge aant eten zijt om plots enen te horen kokhalzen door de micro.
-Compo's, ze waren niet slecht, mor ook niet waw. Vooral de regels van sommige waren nogal absurd en vergezocht (trackmania, shellshock), Keep Em simple and Stupid
-Sponsoring leek me wat kalmpjes dees keer (niet dak et erg vind, mor vervreemd uw sponsors niet)
-Oduidelijkheid over inkom, uur, waar, wat, en wanneer. 'k ben gewoon binnengewandeld, hey komen zeggen en mij gezet en geneen die me zei of dak al een bandje had 😛

Paar kleine tips:
-Gebruikt da scherm voor op dooiere momenten wat zever door te spelen (failarmy, Russian dashcam etc.) lik vroeger.
-Compo's spreiden. Compo's 's ochtends, mor niet in de middag, zorgde soms vo wa problemen (zeker met vrijwilligers).

En dan nog wat varia.
-Dragon, get a life jong, en rukt wa meer in de plek van cultris te spelen
-Verwarming voor de rokers, die arme kouwe kerels hebben een vuurke moeten maken om warm te bijven buiten (srr, voor de slechte grap)

De rest zaag ik wel tegen de juiste personen op irc or irl. Voor de est DIkke duim, doe zo voort, hopelijk meer van dat. slaapwel

- geen dranktekorten of voedseltekorten

Fishezzz, 29-10-2018 23:09

in de barshift van zondagochtend (9-12h) heb ik toch heel wat mensen moeten teleurstellen dat er geen water of cola zero was.
Daarbij: ik zou graag het water goedkoper zien.
Iets zoals 1€ vo 1 liter ofzo.
zo kunnen we geruster al die ongezonde shit of katerke doorspoelen.
Pro:
- Shellshock was fun
- Speedseats FTW
- Oud gebouw
- Sfeer was goe
- Pokercompo

Con:
- Dragon cheat in cultris
- Custom maps vo trackmania (mss moe ge ze de volgende keer gwn voordien al op de site zetten)
- Dragon cheat
- Inschrijving de vrijdagavond was verwarrend
- Serieus Dragon, get a life 😛
Viveslan was naar mijn mening beperkt geslaagd vergeleken met enkele edities geleden.
Negatief:
- geen security (s’nachts)
- geen controle bij het binnen komen of verlaten van de zaal met materiaal.
- geen kuisvrouw die elke morgen de wc’s kuist en vuilbakken leeg maakt. Tot zaterdag nacht zeer vuile wc’s en overvolle vuilbakken.
- vrijdag op zaterdag boel gehad met een totally wasted(drank en waarschijnlijk nog iets anders) puberale twintiger die ons zeker 30 min uitdaagde en ons buiten wilde uitnodigen. Zijn daar niet op in gegaan maar wat gaat de crew doen indien dit uit de hand had gelopen?
- vrijdag nacht wanneer er fluo-sticks werden gegooid kreeg een van onze groepsleden een Pizza-doos op zijn pc gegooid. Niet iedereen heeft een low budget scherm en pc!!
- zaterdag ochtend onze plaatsen volgezet met lege flessen, afval en lege Aiki noodles verpakkingen en onze stoelen verdwenen.
- vrijdag avond rond 23:00 is maar 1 slaapzaal open voor 130 man. Zoeken zelf een lokaal dat los was om slaapplaats te voorzien. Half uur later moeten de zaal verlaten omdat dat niet mocht en moeten verhuizen naar gelijkaardige zaal.
- te veel mensen slapen aan hun pc en op de grond in de gangen. Onveilig en pc bijna niet te bereiken.
- nacht van vrijdag op zaterdag een gat in het basketbalveld gebrand.
- nacht van vrijdag op zaterdag crew boel met nen gast die blijkbaar niets anders kon uitkramen dan “t is mijn broere!!!” Waarom dit ook moge zijn en dan later zijn maag binnenstebuiten laat keren.
- te veel te zatte postkaarten
- geen bbq
- geen frituur tijdens de volledige lan
- lag ondervonden bij Black Ops 4
- geen Redbull babes gezien😭

Positief:
- los van de lag tijdens BO4, behoorlijk netwerk
- geen power down geweest
- Speedseats👍
- temperatuur in de zaal
- parkeerregeling 👍

Naar mijn mening is men de controle over de lan aan t verliezen (zeker op vrijdag nacht) en zal duren tot dat dit ergens uit de hand gaat lopen . Te veel zat volk die baldadigheden uitsteekt. Hou dit onder controle want Vives (of eigen deelnemers van de lan)zullen beschadigingen van infrastructuur of ambras met zat volk niet blijven tolereren.

- geen dranktekorten of voedseltekorten

Fishezzz, 29-10-2018 23:09

in de barshift van zondagochtend (9-12h) heb ik toch heel wat mensen moeten teleurstellen dat er geen water of cola zero was.

Rha, 30-10-2018 15:06

Even ter verduidelijking, er is op geen enkel moment een drank item uitgeput geweest.
Er was steeds reserve in de koelcel. Ik heb meerdere keren van crewleden of dergelijke gehoord van "da is op, of da is op".
Ik ging dan naar de koelcel en wonder boven wonder ER WAS STOCK!

No blame for you, blame de verantwoordelijke die den drank moet aanvullen en controleren in de bar.

Natuurlijk als er tijdens de nacht iets volledig uitgedronken is, dan kan er slechts vanaf 9u naar de winkel gegaan worden om voorraad. Maar als dit dan niet gemeld word door de barverantwoordelijke aan de persoon die aankopen gaat doen..
Bij deze mijn positieve en negatieve opmerkingen rond deze editie over de zaken dat ik heb opgemerkt als FoK en CTRL ALT Delicious.

+ Oude zaal
+ Meer sfeer in de zaal t.o.v. vorige edities
+ Decoratie was voldoende aanwezig
+ Funcompo's
+ Speedseat voor iedereen
+ Temperatuur in de zaal
+ Verduistering in de zaal (misschien wel de glazen deuren nog afplakken)
+ Geen overdreven geluidsoverlast van de bar naar de zaal toe

- Vandalisme, al dan niet per ongeluk, op het basketbal veld. Dit is niet de eeste keer (Tijdens Mexicaanse editie, stak men sobrero's in brand in de bar)
- Dit zal wel gepaard gaan of de oorzaak zijn met bovenstaande issue, meer dronken (lastige) mensen dan anders
- Sanitair werd niet proper gemaakt, ook simpelweg de lavabo niet en de vuilnisbak met papieren handdoeken
- Geen compo('s) in teamverband
- Geen compo('s) in thema
- Communicatie rond gebruik van deuren tijdens het event. Veel mensen zijn nog de oude ingangen en dergelijke gewend.
- Deuren waren niet altijd open, deur aan de frituur sloot zichzelf, meerdere malen den toer van het gebouw mogen doen om binnen te geraken
- Communicatie naar de zaal toe rond bepaalde items zoals frituur, enkel via micro is niet genoeg. Er zou een "feed" moeten komen op de schermen of op de website met zulke "nieuwsberichten". Dan kan iemand die net op het toilet zat of buiten zat dit ook nalezen achteraf.
- Smalle doorgang tussen de rijen zelf
- Sponsoring aan de matige kant

Dit zijn zowat de dingen dat direct naar boven komen.
Andere zaken moeten intern besproken worden.
Ah, en mss moet er ook iemand van de crew op IRC zitten tijdens de LAN.
Sommige mensen ebben ook daar dingen gevraagd.


Con:
- Custom maps vo trackmania (mss moe ge ze de volgende keer gwn voordien al op de site zetten)

Thom, 30-10-2018 15:35

Wat was er mis met de tracks? Tracks komen allemaal uit de 20 beste tracks die er gemaakt geweest zijn.
Heb mijn best gedaan om ze niet te technisch te zoeken...
mss ligt het gewoon aan uw skill Thom? 😉


Con:
- Custom maps vo trackmania (mss moe ge ze de volgende keer gwn voordien al op de site zetten)

Thom, 30-10-2018 15:35

Wat was er mis met de tracks? Tracks komen allemaal uit de 20 beste tracks die er gemaakt geweest zijn.
Heb mijn best gedaan om ze niet te technisch te zoeken...
mss ligt het gewoon aan uw skill Thom? 😉

Bote, 02-11-2018 08:35

Tracks waar er geen baan is, waar je over de lucht moet rijden… Das geen race track.
Andere track, een van de eerste: Kleine jumpjes die je op een bepaalde manier moeten nemen anders stuiter je omhoog en mag je opnieuw beginnen…
Het was al een opgave om te finishen, laat staan om te racen.