Viveslan logo
27 oktober - 29 oktober 2023
602 Registered users

Forum

Beste Viveslanners,

Nu de lan er op zit, en de zaal opnieuw in zijn originele staat hersteld is, is het tijd voor wat feedback.

Wat vond je positief aan deze editie? Wat vond je negatief aan deze editie? Wat vond je goed/beter vergeleken met andere edities? Wat vond je slecht/slechter vergeleken met andere edities? Wat zou je volgende editie graag zien of juist niet meer zien? 
Alle feedback is welkom, want alleen zo kunnen wij Viveslan beter blijven maken!

Peace out,
De Viveslan Crew
Goeie editie:
geen vernielingen (denk ik)
Consoles stonden daar veel beter
De nagelblok stond er

Iets te weinig volk, waardoor nie veel te doene in bar of alternatief.
Geen vree toffe compo’s (persoonlijk) en best vooraf compo’s eens testen. Fifa2003 en penguin arena waren wel keer sjiek maar geen echte funcompo. Ook niets los van gamen bv tafelvoetvaltornooi, sumobattle, poker, muziekquizke, tour-de-buzzamp, ... zoals wel elk eens voordien.
Frituur was er nie maar was voor mij geen gemis, ctr-alt-delicious is nog altijd super goe!

In bar konden er best tafels staan en dj-random kan nie tippen aan de ambi-resident deejay “Impe”.
Hopelijk tot op een 34e viveslan!
't was een goei editie, enkel wa kleine werkpuntjes

-Maakt da ge zeker ulder compo's goed vooraf test, zodat ge niet nog eens tegenkomt dat ge op et laatste moment nen andere compo moet in elkaar flansen. 't Is mss ook geen slecht idee voor nen reservecompo al voor te bereiden (kunt ge meerdere edities achter de hand houden)
-Prijzenpot leek me wat magertjes dees editie, mor das minder belangrijk, nen lan is voor fun niet voor de prijzen, but still.
-Beetje laat in actie geschoten heb ik de indruk (of de lan was te vroeg), maar ge merkte toch dat er redelijk wat zaken er lik niet raakte (bandjes, inscrjivingen,...)

Mor wie klaagt moet ook het goeie vermelden:
-Zaal was dik in orde, kon overal goed door, zat op je gemak bij je team en de vuilbakken/vuilnis werd op tijd es weggehaald
-Goe gebruik gemaakt van da groot scherm, moogt da nog doen
-Playstations
Ctrl+Alt+Del ook nen pluim voor gulder twas weer dik in orde (mor kwacht nog olsa op die schone opdiensters die de bestelling leveren)

Voor de rest
Overduidelijk te warm in de zaal want bsr hun iglo smolt
Kalme bar, niet veel aan te doen, mor twas er stil
Gi brandjes YAY
Gi redbullbabes boo
EN WAN.... .A GU.... DIENE KU...CRO ES FI..N
Viveslan was zoals alle edities terug in orde.

But...

- Compo's waren deze editie toch wel een misser van formaat.
Maar 4 compo's, andere edities deden we er altijd 5.
- Geen funcompo (compo zonder gebruik van pc, playstation, ...)
- Compo's niet genoeg getest.
- Prijzenpot was aan de magere kant (als ex-crew en sponser verantwoordelijke weet ik wel dat dit niet gemakkelijk is maar het kon zeker beter)
- Compo's konden beter begeleid worden, blijkbaar mocht or kon er maar 1 bracket tegelijk gespeeld worden al is het perfect mogelijk om winner en loser brackets te samen te doen.

Conclusie over de negatieve puntjes is vooral over de compo's dus.

De positieve puntjes.
- Ctrl-alt-delicious was terug in orde.
- Niet te warm of te koud in de zaal.
- Goed gebruik van het pixelated scherm van de vives.
- Alles was het hele weekend door vrij netjes, geen al te erge zweet geuren ook 😛

Op naar de volgende editie.
In tegenstelling tot vele andere kunnen compos mij geen zak schelen. Sure, ze zijn fun. En penguin arena was nice.
Maar ik denk dat iedereen moet beseffen dat er voor compos prijzen verwacht worden. En dat er voor prijzen sponsoring nodig is. Sponsors (zeker die met goeie prijzen) zijn lastig te vinden voor een lan als Viveslan. Er is een periode geweest waar lans veel meer krijgen, maar nu is er veel concurentie voor sponsoring met streaming en e-sport. Zonder in die richting van games te gaan krijgt Viveslan gewoon niet meer de prijzen die ze vroeger kregen. En ik verwacht ook dat dit zo zal blijven.
Dit geeft als gevolg dat sommige type compos veel minder voor komen. Als er geen prijzen voor 3 keer 5 personen kunnen voorzien worden is het zeer lastig om een 5 tegen 5 compo te doen.
Ook moeten we in tegenstelling tot vroeger zeer veel games afweging op vlak van "zijn er genoeg mensen die dit spel hebben?". Ja, er zijn veel free games die nice zijn, en met bijvoorbeeld het systeem van penguin arena kunnen we dit ook oplossen, maar we blijven zeer gelimiteerd.

Mijn mening is prijzen afschaffen. Make compos fun again. Wa pintjes voor de winner maar thats it. Dan ben je niet meer gelimiteerd in compos door de prijzenpot. En verder trachten uit te breiden in games die we zelf kunnen aanbieden of misschien mensen vragen om hun steam/origin/battle.net/whatever game lijsten te laten linken zodat we een beter gedacht hebben van welke compos effectief genoeg spelers kunnen hebben.

En zoals al door andere vermeld zou meer fun compos die niet met gamen te maken hebben zeker mogen. Mogelijkse voorbeelden zijn ontergrootste iglo (vrijdag vlak na de opening de winnaar kiezen) of minst stabiele iglo of iets in die aard.

Voor de rest heb ik mij zelf echt goed geamuseerd. Inderdaad rustige bar, maar ook deels mijn schuld want daar gewoon niet veel gezeten. Met nog wat meer van de normale barhangers zou dit zeker wat meer kunnen zijn. We gaan der me BSR voor kijken, maar ik denk dat het lan gevoel ook wat voordeel zou halen moest de complete zaal weer veel meer samen spelen. Waar we vroeger gewoon eens door de zaal wandelden om met 10 man een game te spelen word er op dit moment zeer veel elk afzonderlijk gespeeld tussen de clans, en zelfs binnen de clans is dit het geval.

Ik vond het een goeie editie, aan de kalme kant, maar super goed geamuseerd.

Geen bandjes is ook jammer.



Geen bandjes is ook jammer.

dragonrebel, 06-03-2019 17:04

Nu dajt zegt, inderdaad gi bandjes, SHAME.
Prijzen hoeven niet voor mij (lik dak zei in mijne post), twas gewoon vermelden dat ze me wa magertjes leken.
En dragon, kheb inderdaad ook niet veel met jouw in den bar gezeten, komt me de noast ki oaln hé verdomme.

Also iets dak vergeten ben in mijn vorige post.
Was er een ruimte voor boardgames, if so, beter aanduiden, if not kan er eentje voorzien worden, tis oltijd wel plezant om met gasten es nen boardgameke te doen.